-értelmi sérült gyerekekkel kezdett foglalkozni, és rájött, hogy gyógyszerek helyett a gyerek tiszteletét szem előtt tartó pedagógiával lehet náluk fejlődést elérni,
-szembemenve az akkori felfogással elkezdte átültetni a sérült gyerekekkel szerzett tapasztalatait az egészséges, de szociálisan hátrányos helyzetű óvodások fejlesztésébe, és csodás eredményeket ért el,
-munkája során feljegyzéseket készített a gyermekekről, hogy miként tanulnak, hogyan boldogulnak mindennapi tevékenységeik során,
-elve az volt, hogy minden gyerekben hatalmas lehetőségek rejlenek, és csak akkor tudnak felszínre jönni, ha megfelelő, szeretetteljes, támogató környezet veszi körül őket,
-pedagógiájának célja nyugodt, békés légkörben, egymással toleráns, segítőkész, tevékeny gyermekek nevelése,
-a Montessori-pedagógia univerzális és időtlen, ezért alkalmas minden gyermek számára. Konkrét és tudományos anyaga elvont gondolkodás felé tereli a gyermeket, és mindenki számára lehetővé teszi, hogy érzékenységének és igényeinek megfelelően fejlődjön.